טיפים מהמקצוענים שלנו - בלוג

קמין עץ במבצע

קמין עץ במבצע


קמין עץ הוא סוג של אמצעי חימום שקיים כבר מאות שנים. זוהי בחירה נפוצה בגלל המראה והתחושה הטבעיים שהיא מספקת. סוג זה של מערכת חימום משמש לעתים קרובות בבתים, כמו גם בסוגים אחרים של מבנים.


קמינים מעץ הם דרך מצוינת לספק חמימות ואווירה כפרית לכל חדר בבית שלך. הם פועלים על ידי שריפת עצים, וכך מייצרים חום ואור. החום מהאש יכול לשמש לחימום החדר, בעוד האור מהלהבות יכול ליצור אווירה נעימה לך ולאורחים שלך.


מטרת קמין העץ הוא לא רק לספק חמימות ואווירה - הוא גם מעניק יתרונות רבים שאולי לא חשבתם קודם!


עם השנים למדנו שאנשים החולמים על קמין עצים בסלון, רוצים יותר מתנור חימום, ושלפעמים החימום הוא רק הערך המשני.


אנשים החולמים על קמין עץ רוצים את הערך המוסף שממלא את הבית עם הקסם של הלהבה המשוחררת, המרצדת פרא בינות לגזרי עצים בוערים.


לאורך ההיסטוריה, בכל רחבי העולם, ניתן לראות באופן מובהק כי מראה להבות מחבר בין אנשים. הקמין מייצר בבית חוויה משותפת ומיוחדת. הלהבה מכנסת את השבט, אם זו המשפחה או קבוצת חברים, משרה רוגע והרפיה, מספקת השראה לספר על אירועי היום ומעוררת רגשות המפתחים קרבה בין אנשים.


את העצים מניחים באח ומדליקים אותו. האש מחממת את האוויר סביבו, וגורמת לו להתרומם. לאחר מכן, האוויר החם עובר דרך צינור, שהוא מעבר אנכי המכוון את העשן והגזים החמים מתהליך הבעירה אל מחוץ למבנה, דרך ארובה או צינור המספקים נתיב לבריחת חום מאח או תנור.

 

קמין עץ



 


עצי ההסקה נדלקים בקומת האש, שלעתים קרובות מוקפת בקיר בנייה או מתכת.


חימום בעץ זו אנרגיה מתחדשת! בכמה וכמה מדינות מערביות כיום אף מעודדים רכישה של קמיני עץ לחימום הבית ע”י סבסוד ממשלתי משמעותי שיכול להגיע לאלפי יורו/דולר! קראתם נכון – ממשלות משלמות לאזרחים כדי שיתחילו לחמם את הבית עם קמין עץ! קמין עץ מתקדם ותקני כמובן, העומד בתקנים הכי מחמירים. 


כיום איכות הסביבה נמצאת על סדר היום ואף מעוררת לא מעט דאגה. כולנו מודעים להתחממות כדור הארץ ולזיהום האוויר, ומבינים שהגיע הזמן לנקוט עמדה ולעשות מעשה. אם הייתם קשובים לפרסומים בתקשורת, ייתכן שיצא לכם להיתקל בקריאה להעדיף מזגן כאמצעי חימום שלכאורה לא מזהם וכביכול ידידותי לסביבה, אך האם שאלתם את עצמכם פעם ממה מיוצר החשמל שמפעיל את המזגן שלכם? ומנגד – האם נתקלתם בטענות האומרות כי קמיני עץ הינם מזהמים מהשורה הראשונה, והינם גורם משמעותי בזיהום האוויר ואף מואשמים בגרימת מחלות נשימתיות ואחרות והתחלתם לחשוש?חשוב להבין כי אנו חיים במציאות שאינה סטרילית. איננו בוחרים בין שימוש "מזהם” לשימוש ש”אינו מזהם”. בפועל – אנחנו בוחרים בין "מזהם יותר” ל”מזהם פחות”, כאשר למעשה אף יתכן שבמובנים מסוימים ה”מזהם פחות” הוא בכלל "מזהם יותר” מהדלת האחורית. לא ניתן לבחון נקודתית גורם מזהם מסוים באם לא בוחנים במקביל את כל התמונה המלאה.


מעל 40 שנה שאנחנו ברוקח מתמחים בתחום הקמינים ומובילים את הקדמה הטכנולוגית והבשורה הירוקה בתחום. ראינו והרגשנו את ההתפתחות הטכנולוגית המדהימה בתחום קמיני העץ. ראינו פעם אחר פעם את השינוי לאחר החלפת קמין ישן בן עשרות שנים, או קמין מאולתר תוצרת הארץ – לקמין מודרני מתקדם. הבדל שמים וארץ. אם בקמין ישן היה צריך לדפוק על הארובה מדי שבוע ולפנות את גושי העטרן הרבים, ולנקות את הארובה בתדירות גבוהה – כיום בקמין מתקדם בשימוש נכון כמעט אין עטרן בארובה גם לאחר מספר שנים! אם בקמין ישן היה ענן עשן סמיך מעל הבית באופן קבוע – כיום עם קמין מתקדם כמעט ולא ניתן להבחין או להרגיש שיש בכלל קמין עצים דולק בתוך הבית! אין פליטת עשן ויזואלית לאורך מרבית היום! הניצולת ואיכות השריפה כ”כ גבוהות כך שכמעט ואין חלקיקים בעשן, ולכן הוא שקוף וללא ריח. ויש עוד בונוסים: זמני בעירה ארוכים במיוחד, הרבה פחות אפר שנשאר כי העץ נשרף באופן יסודי יותר, ולכן הרבה פחות התעסקות בהדלקה, ניקוי וטעינת עץ. והחום? הרבה יותר חום הביתה בהרבה פחות עץ. חיסכון משמעותי בעץ של אף מעל 50% מול קמין ישן או קמין לא תקני – ותפוקת חום גבוהה יותר משמעותית. זו מהפכה סביבתית בפני עצמה! רוצים לחסוך באמת? קונים קמין מתקדם על אף שהוא כביכול "יקר”, משקיעים יותר ברכישה הראשונית, וחוסכים משמעותית בהוצאה השוטפת לשנים קדימה, עד לכדי רמה של כיסוי הרכישה תוך שנים ספורות רק בחסכון בעץ.