טיפים מהמקצוענים שלנו - בלוג

כל מה שאתם צריכים לדעת על קמין פלט

קמין פלט נחשב למוצר החדשני ביותר בתחום תנורי הארובה, מוצר בעל טכנולוגיה מתקדמת אשר ניתן לראות בבתים שונים רק בשנים האחרונות. קמין פלט עובד על שבבים של עץ דחוס. זהו עץ נקי, יבש, ללא מזיקים שונים והכי חשוב – ידידותי לסביבה. חומר הבעירה בתנור שכזה הוא יבש לחלוטין ולכן תנור הארובה לא פולט עשן, מה שהופך אותו לירוק יותר ולמוצר שהשכנים שלכם יעריכו שרכשתם אותו.

עלויות ההפעלה של קמין פלט

כאמור, קמין פלט פועל על שבבים של עץ דחוס. העלות של שבבי העץ הדחוס הינה זולה יחסית ולכן מדובר בתנור חסכוני במיוחד. את שבבי העץ ניתן לרכוש בשקים של 15 קילו כל אחד, כאשר כל שק יכול להספיק לכ 24 שעות של בעירה בעצמת חום נמוכה. המחיר הממוצע של כל שק כזה הינו 40 ₪.

חשוב לציין כי השקים מסודרים ונקיים וכך גם אם תכניסו אותם הביתה אין חשש מלכלוך שיצא מהם.

תחזוקה וניקיון

שבבי העץ בהם עושים שימוש בהפעלה של קמין פלט הינם שבבים אשר מנוצלים כמעט עד הסוף בעת הבעירה, ולרוב 95% נשרפים לחלוטין. לכן, כמות האפשר שנשארת בתוך התנור לניקוי הינה קטנה משמעותית מתנורים אחרים.

שליטה על עצמת החום

עוד יתרון חשוב של קמין פלט על פני קמין עץ, למשל, הינו האפשרות לשלוט על עצמת החום. קמינים שכאלו מגיעים עם שלט המאפשר לכם לכוון את עצמת החום הרצויה לכם ואת הטמפרטורה המקסימלית אליה אתם רוצים שהוא יגיע בחימום הבית. בנוסף, ניתן לכוון הדלקה וכיבוי שלו מראש ולכן גם שומרי שבת יכולים להשתמש בפתרון הזה לחימום הבית ללא כל בעיה.

התקנה נוחה ופשוטה

התקנה של קמין פלט הינה נוחה ופשוטה, ואם כבר יש לכם בבית ארובה של תנור נפט למשל, ייתכן ואפילו לא תצטרכו להחליף את הארובה. בכל מקרה עלויות ההתקנה הינן נמוכות יחסית ולכן בשקלול של כל הגורמים שצויינו במאמר זה אין ספק כי מדובר בחלופה זולה, איכותית ויעילה במיוחד לחימום הבית.